דמנציה סופנית Secrets

Wiki Article

כל אלה מהווים גורמי סיכון לטרשת העורקים, מחלת הסוכרת, השמנת יתר, יתר לחץ דם, רמות גבוהות של שומנים בדם וכתוצאה מכך מגבירים סיכון לאירועים לבביים ולשבץ מוחי. על כן, הפחתה של גורמי הסיכון הללו עשויה להפחית את הסיכון לדמנציה וסקולרית.

נכון מאוד – למעשה כל סוג שהוא של פעילות מנטלית, בדגש על פעילות מאומצת, בגיל מבוגר או צעיר, מסייעת לחיזוק הרזרבות המוחיות.

טיפול תומך גם במשפחה ובעיקר במטפל העיקרי – באמצעות שיחות עם עובדת סוציאלית, סיוע מול גורמים במערכת הבריאות ובביטוח הלאומי. 

בשונה ממחלות דמנציה אחרות, בהן הפגיעה המוחית יכול להתבטא יותר בהקשרים של שינויי התנהגות ואישיות, באלצהיימר, חלק משמעותי ומאוד נראה לעין של הפגיעה הוא בזיכרון, ראשית לטווח קצר ואז לטווח בינוני וארוך, לכן אנשים רבים מקשרים חולי אלצהיימר למצבי שכחה קיצוניים.

למרות התסמינים הקשים, עם טיפול תומך, החולה יכול לחיות עם דמנציה שנים רבות . לרוב, החולים הדמנטיים נפטרים מסיבוך של מחלה זיהומית כגון דלקת ריאות, מאחר שהם חשופים להדבקה על רקע של החלשות המערכת החיסונית.  

If you are getting hassle observing or finishing this problem, this page may well help. Should you keep on to expertise difficulties, you can Get in touch with JSTOR assist.

דף בית > מאמרים מקצועיים > אודות מחלת האלצהיימר אודות מחלת האלצהיימר

זהו השלב בו החולה נחלש ונוטה להידבק במחלות ועל פי רוב מסיים את חייו לאחר שנדבק במחלה זיהומית.

בשלב של דמנציה סופנית החולה מאבד את יכולתו לתפקד באופן עצמאי

‘קבלת החלטות נתמכת’ הלכה למעשה – המקרה של אסתר אלימלך

מחקר: נמצא קשר בין מצב קוגניטיבי לחדות ראייה בקשישים עם דמנציה

אוזן קשבת וייעוץ לבני משפחה ולחולים. ניתן להתקשר מכל טלפון.

דמנציה (שיטיון, קיהיון) היא אוסף של תסמינים הקשורים בירידה בזיכרון, ביכולת החשיבה, בשפה, בשינויים במצב הרגשי וההתנהגותי ולירידה בתפקוד המוטורי עד לדרגה של ריתוק. היות שמהלך המחלה פרוגרסיבי, תפקודו של החולה מתדרדר בהדרגה, עד אשר הוא הופך להיות תלוי לחלוטין בסביבתו הקרובה.

עובדה זו עלולה להביא לקושי באבחנה של דמנציה כסיבת המוות. אבל בסופו של דבר אין מחלוקת על כך שהדמנציה היא סופנית היות read more ואין דרך כיום למנוע את ההידרדרות והיא בלתי הפיכה.

Report this wiki page